Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.12.15. 16:16

Sütőtökös pohárdesszert

Kedves barátosnőm születésnapjára valami menö vegán tortát kért tőlem, és mert ez az Ő napja, így a kívánságát teljesen ignorálva csináltam Neki egy mascarpones pohárdesszertet, mert ilyen egy igaz barát. Nagy duzzogva persze ez is lecsusszant, a meglepetés pedig így tényleg garantált volt!

 image_152.jpg

Hozzávalók:

500g mascarpone

1 bögre sütötök (sütés után kikanalazva)

2 ek nutella

15 db oreo

3 ek kókuszolaj

1 ek juharszirup

1 tk vanília kivonat

1 tk fűszerkeverék (mixed spice: fahéj, szegfűszeg, gyömbér, szerecsendió)

 

image_149.jpg 

 

 

Elkészítés:

A mascarpone negyedét kevertem ki nutellával és a 3/4-ét sütőtökkel; ezt azonban bátran alakítsátok a saját ízlésetek szerint! A sütőtök adagolásánál is érdemes kóstolgatni, mert én például szeretem, ha intenzív az íze, na meg persze a színe; de ha még nem próbáltátok, először majd csak a felét dobjàtok be az aprítógépbe.

 

1) Kezdjük az alappal! A kekszeket kisebb darabokra törtem, majd mák állagúra aprítottam az aprítógépben. Az olvasztott kókuszolajat hozzákevertem, és az üvegcsék aljára kanalaztam. A kanál segítségével kiegyengettem a masszát, majd félretettem őket.

2) Jöhet a lényeg: a sütőtök. A mascarpone 3/4-ét, a bögre sütőtököt, a fűszerkeveréket, a vanília kivonatot és az evőkanálnyi juharszirupot összekevertem az aprítógép segítségével, majd rákanalaztam az oreós alapra.

3) Miután másodjára is elmostam az aprító edényét(..), gyorsan össze is kentem két kanálnyi nutellával és a maradék mascarponeval. Ezt is jól összedolgoztam, majd utolsó rétegként hozzáadtam a szinte kész pohárdesszert alapokhoz.

image_150.jpg

image_151.jpg 

image_153.jpg

Fogyasztás elött fél órával érdemes kivenni őket a hűtőből, ugyanis a kekszes alap a kókuszolaj miatt könnyen megszilárdul. Legegyszerübb, ha be sem teszitek, és inkább rögtön nekiláttok!

 

Jó étvágyat!

R

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr716939791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása