Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.08.14. 21:35

Zöldséges tekercs mogyorós szósszal

Ismét túlzásokba estem, és a következő recept elkészítése közben tettem egy kis kitérőt. Erre később visszatérek, de most probálom tartani magamat a tárgyhoz. Egyelőre. Szóval, tekercseket készítettem, egyszerre próbálkoztam rizspapírral és kelkáposztalevelekkel, mert miért is ne? Ilyesmi lett a végeredmény:

 

image_90.jpg

 

Hozzávalók:

kelkáposzta levele (én 4 levelet és 4 rizspapír lapot használtam, pont ehhez volt elegendő a töltelék)

rizspapír (kicsi; 10cm x 10cm-es)

2 ek kókuszolaj

3 répa

1/2 fej kelkáposzta

1 kisebb fej vöröshagyma

1 ek garam masala

4 gerezd zúzott fokhagyma

2 ek szójaszósz

2 tk szezámolaj

1 ek kókuszcukor

1 lime leve

50 ml kókusztej

1 tk chiliszósz

10 dkg mogyoróvaj

1 marék pörkölt mogyoró

 

Elkészítés

Természetesen a világon aztán bármivel megtölthetitek a tekercseket, azonban én óriás low-budget receptként folyamodtam ehhez a zöldséges opcióhoz. Hagyma, répa, és még több káposzta. A káposzta leveleit enyhén sós vízben előfőztem (kb 5 perc), majd félretettem. A töltelék készítése közben viszont egy picit elkalandoztam. Gyerekkoromban apum sokszor csinált nekem pirított tésztát garam masalás zöldségekkel, és most valahogy ezt szerettem volna rekonstruálni, szóval neki is láttam, viszont a répa hámozása közben arra eszméltem rá, hogy amúgy ebből az ételből - ami persze nem az, amit én éppen készíteni próbáltam - ki is lehet hagyni a tésztát (na de persze minek..), és akkor abból meg lett ez:

 

image_88.jpg

 

No de lényeg a lényeg: serpenyő, magas láng, olajon meg kell pirítani a zöldségeket, én 2 gerezd zúzott fokhagymát is adtam a hagyma-répa-káposzta kombóhoz, majd alacsonyabb lángra vettem, fűszereztem, és még körülbelül 10 percig pároltam őket. A végén ráfacsartam egy fél lime levét is, és megszórtam szezámmaggal. Ezt félretéve nekiláttam a mogyorós szósznak.

A szósz elkészítéséhez pusztán egy aprítógépre van szükség, amiben minden hozzávalót (fokhagyma, szójaszósz, szezámolaj, cukor, 1/2 lime leve, kókusztej, chiliszósz, mogyoróvaj) jól össze tudunk dolgozni, és azt a végén esetleg egy kis pörkölt/darabolt mogyoróval megszórni.

A rizstészta elkészítése pedig típus függő, az enyémet kb 1 percre kellett forró, de nem forrásban levő vízbe mártani, és már tudtam is vele dolgozni. Aztán meg jól megettem mindet.

 

Jó étvágyat!

R

 

image_89.jpg

https://www.facebook.com/kanalgep

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr736595767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

¿Qué tapas hay? 2014.08.15. 20:05:12

Zöldségtekercs mogyorószósszal
süti beállítások módosítása