Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.08.08. 09:14

Fehércsoki mousse torta eperrel

A héten elég jól viselkedtem (vegán torta, quinoa burger, miegymás..), szóval azt gondolom, ezt a következő receptet bőven megérdemlem, és szerintem Ti is. Édes drága papikám 85 éves lett a héten, erre az alkalomra készült ez a torta, ami stílusban persze nem feltétlenül Őt képviseli, de azért amikor megkérdeztem, hogy "de papa, legalább azért szép, nem?", akkor azt mondta, hogy "az". Azt persze nem mondtam el Neki, hogy zabból készült az alap, mert az úgy sem ember szájába való, de mindegy is volt, mert Ő amúgy sem szereti az ilyen "krémes hülyeségeket". Azért egy szelet lecsúszott, na... az unoka kedvéért.

 

image_84.jpg

 

Hozzávalók:

1 bögre zabpehely

1/2 bögre finomliszt

1/2 bögre olvasztott vaj

csipet só

1 ek (kókusz)cukor - eredetileg az alap recept 1 bögrényit kér, de mivel én csokival pakoltam meg, ezt szükségtelennek tartottam, no persze nem mintha amúgy bármibe beletennék ennyi cukrot

500g mascarpone (szobahőmérsékleten!)

250g fehér csoki pasztilla

50g étcsoki

150ml tejszín (ebből 100ml felverve)

1 marék mogyoró

30dkg eper

1 marék szeletelt mandula

 

Elkészítés:

-Először is kezdjük az alappal. Én egy körülbelül 20cm átmérőjű formát használtam. A vajat megolvasztottam benne a cukorral, majd összekevertem a sóval liszttel és a zabpehellyel. Az így kapott masszát kézzel szépen ügyesen belenyomkodtam a formába, majd 10-12 percre 200 fokra előmelegített sütőbe tettem.

-A recept természetesen abszolút működőképes a középső réteg nélkül is, és persze a rendetlenség is egyenes arányban redukálódik a konyhában ennek a lépésnek a kihagyásával, de a papiért mindent, hiszen mint mondtam imádja a csokit.. Szóval: az étcsokit gőz fölött meg kell olvasztani, majd ha ezzel megvagytok, öntsetek hozzá 50 ml tejszínt, kavarjátok el, majd szórjátok bele a mogyorót, amit én csak nagyon durva darabokra törtem, nem daráltam. Ez rögtön mehet is rá az alapra. Ebbe a csokirétegbe állítgattam bele szépen a félbe vágott epreket a forma széle mentén, majd az egészet betettem a hűtőbe.

-A fehércsoki moussehoz ismét gőzön meg kell olvasztani a pasztillákat, majd ha ezzel megvagytok, szépen bele kell csurgatni a csokit a szigorúan szobahőmérsékletű mascarponeba, és jól elkeverni. Így a hideg hatására nem dermed meg olyan gyorsan a csoki a magas kakaóvaj tartalma miatt. Ezután mehet bele a felvert tejszín is. Pontosan a kakaóvaj miatt elkerülhető a zselatin használata, de mindenképpen várjatok egy fél órát, mielőtt rákanalazzátok a mousset a tortára, ha esetleg nem sikerült volna, és mégis bele kell szórnotok egy kis zselatin port. Nekem összejött nélküle. A végén a tetejére szeletelt mandulát szórtam, és rátettem a maradék epret is. Voilá!

 

image_86.jpg

image_85.jpg

https://www.facebook.com/kanalgep 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr96587205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása