Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.08.06. 21:15

Quinoa burger mentás joghurttal

Nagyon szeretem a quinoát. Akár csak simán sajttal egy lustább napon, vagy éppen muffinokhoz felhasználva, számomra megunhatatlan; és nem mellékesen egy mennyeien egészséges alternatívája lehet annak a sok szénhidrát dús köretnek, amit előszeretettel fogyasztunk a mindennapjainkban. Én sokszor curry mellé is ezt eszem rizs helyett, de belecsempésztem már lecsóba is, na meg csináltam már belőle hamburgert is:

image_81.jpg

 

Hozzávalók:

1/2 bögre quinoa (a dm-ben is lehet kapni, az meg van minden sarkon!)

1 konzerv vörös bab

1/2 bögre morzsolt  főtt kukorica

1/2 zabpehely

1/4 bögre zabliszt (opcionálisan még több zabpehely és egy aprítógép)

1 db chipotle paprika (chipotle in adobo sauce)

2 ek paradicsompüré

1 ek olivaolaj

1 tojás

1/2 fej vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

1 csokor petrezselyem vagy koriander

1 doboz görögjoghurt

1 lime

1 csokor menta

1 csokor kapor

só, bors, kömény

 

Elkészítés:

-Először is érdemes a quinoa megfőzésével kezdeni. Körülbelül 10-12 perc kell neki, és pontosan dupla annyi (1 bögre) víz, mint quinoa. Lefedve tegyétek félre, ha kész.

-A hagymát és a fokhagymát dinszteljétek meg olivaolajon. Amennyiben fagyasztott kukoricával dolgoztok, úgy azt célszerű 5-6 perc után hozzáadni a hagymához. Ahogy kész, rá is kanalazhatjátok a megfőtt quinoára, márha hozzám hasonlóan Nálatok is körülbelül 20 négyzetcentiméteres a munkafelület a konyhában, és két edény már tömeg számba megy.

-Egy nagyobb tálba tegyétek bele a babot, és villával törjétek durvára, majd adjátok hozzá a paradicsompürét és a chipotle paprikát; és keverjétek össze. Jöhetnek a fűszerek is, majd ismét egy kis keverem-kavarom.

-A quinoát is tegyétek hozzá a babhoz, együtt a kukoricával és a hagymákkal, plussz a tojás, és innentől a kanálról célszerű kézre váltani, és úgy mindent jól összedolgozni. Ezután mehet bele a petrezselyem, majd külön a zabpehely, és legvégül a zabliszt. Ebből formáljátok meg a kis/nagy fasírtokat, majd fóliába csomagolva pihentessétek őket kb fél órán keresztül a hűtőben. Én egy idő után áttértem a falafel méretre:

image_80.jpg 

Addig kikevertem egy kis joghurtot kaporral, mentával, sóval és egy lime levével; plussz reszeltem egy kis céklát is, hogy a saláta részét a burgernek a lehető legminimálabb szinten tudjam tartani, ugyanis bőven volt már ebben minden földi jó.

A délutáni pihenőjük után a fasírtokat 250 fokra előmelegített sütőben körülbelül 20 percig sütöttem, majd ilyen olyan módon tálaltam:

image_83.jpg

image_82.jpg

 

Szuper és tartalmas vega opció azoknak, akik így szeretik, vagy azoknak, akik már unják a húst (tessék!!??). Jó étvágyat!

R

https://www.facebook.com/kanalgep

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr226524137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása