Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.08.04. 15:37

Vegán torta szederrel


Számomra a vegán receptek elkészítése mindig olyan, mint a varázslás. Hihetetlennek tartom, hogy csupa olyan dolgoból, ami pusztán jót tesz a testünknek (mellékhatások nélkül), valami finomat és nem mellékesen gyönyörűt lehet alkotni. Ezt a receptet vegán sajttortaként találtam a neten, de szerintem pont ez a megközelítés az oka annak, hogy sokan lehurrogják ezt a típusú táplálkozást és a vegán ételeket. Semmi köze sincs a sajttortához, nagyon maximum úgy tud kinézni, ha megfelelőek a fények, stb. Ugyanígy szerintem nevetséges, amikor azzal probálnak megtériteni embereket, akiknek magas mondjuk a koleszterinszintjük, hogy amugy nem lesz gond, mert képzeld, van vegán töltött káposzta is! A szó legszorosabb értelmében persze van, de köze nem lesz ahhoz az abárleves opcióhoz, amit mi ismerünk. Plussz, ha ezzel a tudattal állunk neki megkóstolni, csalódni fogunk; pedig valójában az a töltött káposztalevél fenséges, csak más! Szóval leszögezném: nem sajttorta készül.

 

image_79.jpg

 

Hozzávalók:

1/2 bögre mandula (vagy dió, stb.)

1/2 b datolya (mag nélkül)

1/4 tk tengeri só

2 bögre kesudió

2 citrom leve

1 rúd vanília

1/3 csésze kókuszolaj

1/3 csésze agave/méz/kókuszcukor (én egyáltalán nem használtam édesítőt, a datolya épp elég volt)

1 bögre bogyós gyümölcs (én szederrel dolgoztam)

 

image_77.jpg

 

Elkészítés:

A tökéletes kivitelezéshez szükséges lesz egy aprítógépre, de ez nem jelenti azt, hogy nem probáltam volna ki ezt a receptet mondjuk turmixgéppel, vagy botmixerrel. Ezekről nem véletlenül nincs fotós bizonyítékom. Három különböző réteggel dolgoztam, azonban a felső kettő alapja ugyanaz, csak a felébe a végén beletettem a gyümölcsöt.

-Először is nagyon fontos, hogy a kesut be kell áztatni minimum 4-5 órára. A mandulánál ez nem fontos, azonban lehetséges, hogy az alap aprítása során szükség lesz egy kis vízre. A mandulát a datolyával, és a csipetnyi sóval tegyétek bele az aprítóba, és kezdjétek el darálni. Akkor van rendben az állaga, ha a két ujjad között nyomás után nem hullik szét, hanem összetapad. Nekem ehhez kb fél deci vízre volt szükségem, mert nagyon száraz volt a datolya. Amint kész, egy 15 cm-es átmérőjű tortaformába kanalazzátok bele a masszát, majd nyomkodjátok le jó szorosan a tál aljára.

-A felső két réteghez szűrjétek le a beáztatott kesut (én a kesu vizéből kanalazgattam az alaphoz), és az aprítógépbe helyezve próbáljatok minél simább és habosabb állagra törekedni. Az olajat és az ízesítőket (citrom, vanília, stb.) csak ezután tegyétek bele. A kész krém felét kanalazzátok a mandulás alapra, és egy spatulával simítsátok el. A maradékhoz adjátok hozzá a gyümölcsöt, majd ezt is kanalazzátok bele a formába. A megmaradt szederrel díszítettem a tortát, majd kb. fél órára betettem a fagyasztóba. Fél órával fogyasztás előtt érdemes kivenni onnan.

 

Íme a végeredmény, és ne felejtsetek el követni a facebook-on!

 image_76.jpg

image_78.jpg

Jó étvágyat!

R

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr186572669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása