Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.07.20. 14:23

Édes Szicília

Egy rendkívül egyszerű recepttel készültem ma Nektek, viszont annál több olvasnivallóval, hogy két selfie között legyen mit lapozgatni a plázson. Találtam egy nagyon szuper könyvet: Sweet Sicily; ami tele van gyönyörűséges fotókkal, nagyon jó történetekkel, és nem mellesleg fenséges receptekkel. Én az egyszerűségének köszönhetően, és mert minden hozzávaló volt itthon, a Biscotti di mandorla-t választottam (~ mandulás keksz).

 

image_44.jpg

 A könyv egyébként igazi food for thought, szuper történeteket mesél el, többek között a manduláról is. Megemlíti a szépséges Phyllis hercegnőt, akit az istenek bánatában mandulafává változtattak, miután évekig várt a szerelmére; aki amikor végre hazatért, csak egy fát talált helyette. Átölelte, és a fa hirtelen virágba borult. Szicíliába a mandulát a görögök hozták be, azonban eredetileg Közép-Ázsiában volt honos, és a rózsafélékhez tartozik.

image_50.jpg

 

Az eredeti receptet én egyébként ötödöltem, és még így is jutott bőven a szomszéd gyerekeknek is, de persze akinél van otthon 1kg mandulaliszt.. hajrá! Főleg az riasztott el, hogy ugyanannyi cukrot használ, és azért 1kg cukor, jesszusom! így én ezt még azon belül is feleztem, plussz kókuszcukorra cseréltem. A vegánok helyettesíthetik a tojásokat egy érett banánnal vagy két evőkanál kókuszolajjal.

 

image_47.jpg

 

Hozzávalók:

200g mandulaliszt

200g cukor (én csak 100-at használtam, és kókuszcukorral dolgoztam)

2 tojás fehérje

1 tk vanília kivonat

1 citrom héja reszelve

 

Elkészítés:

A sütőt 180 fokra melegítsétek elő. A száraz hozzávalókat gépi habverővel keverjétek össze, majd dolgozzátok bele a tojásfehérjéket és a vaníliakivonatot is. A masszát csak úgy simán kikanalzhatjátok kivajazott fóliára, vagy használhattok bármilyen sütiformát. Én mindkettővel dolgoztam. Mielőtt betettem őket a sütőbe 15 percre, feldíszítettem a 'keksz'-eket. Amikor elkészültek, néhányra ánizsos porcukrot szórtam.

image_45.jpg

image_49.jpg

 

A könyvben egyébként még ilyen gyönyörűséges dolgok vannak:

image_51.jpg

 

image_52.jpg

 

Na majd ha egyszer bátrabb leszek, bevállalom a Cannoli-t is, addig is kövessetek itt és a facebookon: https://www.facebook.com/kanalgep !

 

R

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr146524169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.07.21. 17:14:43

Lehet, hogy ez az a sütemény, amit cseresznyeszemmel a közepén árulnak a szicíliai cukrászdákban? Azt imádom, a receptet pedig kipróbálom. Lehetne még több receptet kérni? /Főleg a cannolo-t, ami a másik kedvencem:) /

Kanálgép 2014.07.21. 18:30:25

@Mitzi von Küche: Ezt cseresznyével nem láttam, de simán lehet, hogy Palermoban épp nem az a módi, szóval elképzelhető.

Cannoli - hozzávalók a tésztához: 500g liszt, 50g zsír, 50g cukor, 200ml ecet, egy csipet só és olaj a sütéshez; a krémhez: 500g ricotta, 230g cukor, 50g csokipasztilla; díszítéshez: szárított gyümölcsök, pisztácia, porcukor, fahéj, etc.
Elkészítés: simára kell keverni az összes tésztához valót, majd kinyújtani, kör alakú formákat vágni belőle, és a formákat még külön is nyújtani egy picit. Kell hozza egy speciális fém henger, amire a tésztát fel lehet csavarni, majd úgy együtt olajban legalább 6 percig sütni, vagy amíg aranybarna nem lesz.
A krémhez össze kell keverni a cukrot a sajttal, majd megolvasztani gőz fölött a csokit - ahogy ez megpihent és lehűlt egy picit, mehet bele a ricottába, amit tálalás előtt célszerű csak a tésztába tölteni.

Befotózom a könyv tartalomjegyzékét, és arról szívesen bemásolok bármit. Amúgy az amazon.co.uk-án most fél áron van a könyv (azt hiszem kevesebb, mint 9 font)!
süti beállítások módosítása