Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.07.14. 21:25

Thai curry leves

Szeretem a curryt. Minden formában. A leveseket meg mondjuk egyenesen imádom, bár sokszor beleesem abba a hibába, hogy a végére inkább főzelék lesz, mint sem nem. Amellett, hogy ez a következő recept curry és leves is lesz egyben, még az is elég menő, hogy a hozzávalókat mind egy helyen vásároltam meg (kivéve az üvegtésztát, mert az volt itthon), az Allee Interspar első 20 négyzetméterén. Megrohantam a gyorskasszát, és fél órával később már pucoltam a répát, versenyt futva az idővel, hogy még legyen egy kis fény a fotózásnál.

 

image_17.jpg

 

A hozzávalókat öt külön csoportra bontottam, hogy egyszerűbb legyen a fázisokat később elmagyarázni, szóval a lista csak ezért tűnik hosszúnak, na meg azért, mert a pultnál állva persze ment a 'na még ezt is, meg ezt is'... Természetesen fele ennyi zöldség sem kell hozzá, és még csak azt sem mondom, hogy pont ezek! Azt is szeretném hangsúlyozni, hogy a kókuszolaj használata persze nem kötelező, de még csak a himalája sóé sem; azonban én itthon ezekkel szoktam dolgozni, még akkor is, ha másnapos rántottát készítek. A kókuszolaj iránt érzett szerelmemmel most nem is fárasztok senkit, mert az egy külön bejegyzést érdemel, azonban gyorsan pár szó a himalája sóról:

 

-84 ásványi anyagot és nyomelemet tartalmaz, míg a normál asztali sót általában egyetlen egy ásványi anyaggal dúsítják

-mindig kő alapú, a csiszolás folyamata során semmilyen fém nem érintkezik a sóval

-ősi (kb. 250 millió éves) sótengerekből bányásszák

image_15.jpg

 

Thai curry leves kókusztejjel

Hozzávalók:

 

első fázis

1ek kókuszolaj

csilli (ízlés szerint)

2-3 cm gyömbér lereszelve

2 gerezd fokhagyma

3ek thai curry (mindenképpen kóstoljátok meg először, és a választott típus összetételétől függően csökkentsétek/növeljétek az ebben a fázisban felsorolt hozzávalók mennyiségét)

 

második fázis - itt nem is szeretném jelölni a mennyiségeket, ugyanis függ az edényetek méretétől; attól is, hogy hány féle zöldséget használtok fel (minél kevesebbet, értelemszerűen egy féléből annál többet); mi az, amit jobban szerettek, azt persze triplázzátok, stb.; ha Ti is olyan sokfélével dolgoztok, mint én, úgy érdemes mindenből csak egy kicsit venni

bébikukorica (kókuszolajon serpenyőben előpirítottam/puhítottam)

zöldbab

répa

vöröshagyma

gomba

csirkemell csíkokra vágva

himalaya só

2l víz

 

harmadik fázis

2dl kókusztej (én mindig a krémesebb kókusztejet szoktam vadászni, de ehhez kivételesen jobb a hígabb verzió)

image_14.jpg

 

negyedik fázis

1 csomag (100g) üvegtészta

 

ötödik fázis

1 marék bébi spenót

1/8 fej jégsaláta

1 marék mungóbab csíra

1 lime (nálam csak citrom volt)

 

Én pontosan ennyit használtam mindenből:

image_13.jpg

 

Elkészítés:

1) Az olajat melegítsétek fel egy közepes méretű lábasban, majd tegyétek bele az első fázis hozzávalóit, és magas lángon körülbelül 3-4 percig kavargassátok.

2) Helyezzétek rá a curry alapra a második fázis összes zöldségét, és ezeket öntsétek fel a vízzel, majd forraljátok fel. Ahogy felforrott, vegyétek le alacsony lángra, és fedő alatt addig főzzétek, amíg meg nem puhulnak a zöldségek. Nem cél, hogy túlfőjjenek. (Ha nincs kedvetek előpirítani a kukoricákat, úgy adjatok nekik egy extra 10 percet, mielőtt beleteszitek a többi zöldséget is a levesbe.)

3) Mehet bele a kókusztej, amivel együtt a levest ismét hozzátok forrásba, majd el is zárhatjátok a tűzhelyet, és jöhet a tészta.

4) A tésztának nem kell más, mint forróvíz és 2-3 perc fedő alatt. Célszerű egyből az elkészült leves levével felönteni, majd az adott tálban szervírozni. Én szeretem, ha vannak benne ropogós falatok, így az ötödik fázis zöldségeit tényleg csak a legvégén tettem bele, azonban az is simán működik, ha a még nyers tészta mellé dobáljátok ezeket, és úgy öntitek nyakon a forró levessel.

5) Tálalás a nyers hozzávalókkal.

 

 

És íme a végeredmény:

image_16.jpg

 

R

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr616507755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopasz Károly 2014.07.15. 10:43:00

A recept érdekes, de amit a himalája sóról írtál ... minimum elröhögtem magam :D
Azért ezt érdemes elolvasni: divany.hu/alapkonyha/2013/10/13/so/

bodzapuska 2014.07.15. 14:52:22

gyömbér?
nem is olvastam tovább...
egyszer próbáld ki Galangal-lal helyettesíteni,ég és föld!

Kanálgép 2014.07.15. 15:58:43

@bodzapuska: a bejegyzés lényege a mindenki számára elérhető alapanyagokból való főzés volt - de aki csak tudja, próbálja ki, mert tényleg csudijó!!!
süti beállítások módosítása