Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.07.13. 18:44

Pisztácia pesztó és gazpacho

Igen, lényegében egy olyan bejegyzést fogtok most olvasni, ami nem másról, mint egy laza zöldség turmixról szól; de jó lesz, ígérem, és lesznek extrák is! Szükség lesz minimum egy botmixerre, de a szuper az egy jó turmixgép és/vagy aprítógép lenne. Azonban még ezeknél is fontosabbak a jó alapanyagok (mert itt aztán nincs nagy trükközés, ízesítés, így-úgy főzés), szóval szépen sorban írjátok is meg nekem kommentben vagy ide:  https://www.facebook.com/kanalgep , hogy ki hol veszi a paradicsomot, ugyanis nem állíthatom 100%-osan, hogy nem kötöttem kompromisszumot..

 

image_8.jpg

 

Gazpacho

Hozzávalók:

4 paradicsom

2 édes paprika (piros)

1 kígyóuborka durván 10-15 cm-es darabja

1 kisebb fej vöröshagyma fele

2 (vagy sok) gerezd fokhagyma

1ek olivaolaj

1ek balzsamecet (tokaji borecetet használtam tokaji furmintból)

bazsalikom (friss) vagy majoranna is jöhet, ha van!

1dl víz

bors

 

Elkészítés:

 

-Mondtam én, hogy lesznek itt trükkök, és igazából sikerült belecsempésznem az elkészítésbe egy pici sütögetést is, ugyanis a cél az volt, hogy ez a könnyed nyári hideg leves egy picit füstösebb legyen a megszokottnál, így a két piros paprikát olajon elősütöttem, és megsózva félretettem hűlni. Még mindig maradt az aszaltparadicsom olajából tegnapról, így én végig azt használtam. A végén az ízesítésnél is, ami szuperül párosult azzal a bizonyos picit füstös mellékízzel.

-Aztán jöhet a paradicsomok meghámozása a szokásos forróvizes módszerrel; ezeket utána kb hatodokba vágtam, és bedobtam a turmixgépbe. Rengeteg vizet eresztettek, úgyhogy én végül extra vizet szinte alig adtam a leveshez.

-A sült paprikát, az uborkát, a hagymát, fokhagymát és a bazsalikomot én aprítógépben pürésítettem külön, hogy minél finomabb legyen; majd hozzáadtam az olajat, ecetet és a fűszereket is.

-Az így kapott pürét belekanalaztam a paradicsomlébe, és tovább turmixoltam.

 

image_10.jpg

 

image_11.jpg

 

És akkor az izgalmasabb rész, a pisztácia pesto. A képen nem sajátkészítésűt, hanem egy palermói piacon talált kincset használtam, azonban recept az van, csupán az aprítógép az elengedhetetlen kellék, no meg persze a pisztácia.. Csináltatok már egyébként mogyoróvajat otthon? Én imádom.. Talán a varázslás része a legjobb - bemegy a mogyoró, kijön a vaj - na de persze én a végeredményt is eléggé kedvelem. Hasonlóan működik ez a pesto is, ugyanis az "eredetiben" olajon, són és pisztácián kívül más nincs is, de ha nem csak díszítésként használjátok, úgy íme az extra verzió:

 

image_9.jpg

 

Hozzávalók:

1 csésze pisztácia (ha nincs idő/türelem, mindenképpen pucoltat!)

2 cs friss bazsalikom

1/2 cs olivaolaj

1/2 cs parmezán

2 gerezd fokhagyma

FIgyeljétek, mennyi olajat ereszt a pisztácia az első lépés után, mert az is változhat; így a hozzáadott olaj mennyiségét eseteknént lehet csökkenteni.

 

Elkészítés:

-Az aprítógépbe tegyétek bele a pisztáciát, kezdjetek el aprítani, és közben párszor kanalazzátok le az edény faláról, ami odaragadt. A fotón egy teljesen simára aprított verzió van, azonban szerintem érdemes egy picit darabosra hagyni. Én szeretem a klasszikus pesto textúráját, de majd úgyis látjátok, hogy a jó Nektek.

-A második lépésben mehet bele az összes többi hozzávaló a sót kivéve, ezt is tetszőleges ideig aprítsátok, majd kóstoljátok meg, ha szükséges, sózzátok.

A cukkini batyukból kimaradt sajtot használtam a kenyéren, és egy kis szárított paradicsommal díszítettem.

 

Jó étvágyat!

 

 

 

http://www.zuperzozial.com

image_12.jpg

 

R

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr156505415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása