Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.07.12. 17:56

Menta, paradicsom, cukkini

Ez a következő finomság eredetileg csak egy előételnek indult. Körülbelül egy hónapja csináltam meg először a kis cukkini batyukat, aminek az inspirációja egy diétás ravioli opció volt, azonban most második nekifutásra próbáltam főételként tálalni őket.

Normál tészta nem is volt itthon (nem igazán eszem tésztát), úgyhogy a képen rizstésztával fogjátok látni, amit én imádok, de természetesen mediterrán jellegű étel lévén ez nem feltétlenül követendő, noha mindenképpen egészségesebb. Múlt héten Szicíliában jártam, és ott ettem először olyan paradicsomszószt, amibe bazsalikom helyett friss mentát tettek, és nagyon megtetszett! Kardhalas paneciottival probáltam, és ebben a szószban a mentán kívül még padlizsán és oliva is volt, plussz extra grillezett kardhal darabok rászórva is, nem csak a tésztába töltve. Na hát kardhalat most nem kaptam a Lidl-ben, szoval egy alapabb verzióval kell beérnetek, de íme egy szuper minőségű telefonos kép az eredetiről:

 

image_7.jpg

 

Kezdjük a batyukkal..

 

Hozzávalók:

2 normál méretű cukkini (ebből kb 8 db batyu jön ki)

10 szem szárított paradicsom

1 marék fekete oliva (én kalamátát szoktam venni, és otthon külön kimagozom őket)

10dkg juhsajt

10dkg mozzarella

friss bazsalikom

bors

 

Elkészítés:

-Egy nagyobb késsel szépen hosszában fel kell vágni a megmosott cukkiniket. Először próbáltam nagyon vékonyra szelni őket, de felesleges, mert így is eltörtek csomagolás közben, szóval nyugodtan mehet a 2-3mm, mert elő kell majd sütni őket. Én ehhez a szárított paradicsom olaját használtam, és kb 2-2 percet sütöttem a cukkini szeletek mindkét oldalát. Félretettem őket egy tálba, és enyhén meg is sóztam, de a juhsajt sóssága miatt, plussz ami az olajban is van, ez is nyugodtan mellőzhető.

-A sajtot, a felszeletelt paradicsomot, a csipetnyi borsot és a bazsalikomot betettem az aprítógépbe kb 2-3 percre, hogy finom krémes legyen. Legelőször beletettem az olivát is, de most a második alkalommal szerettem volna érezni benne a darabokat, plussz így ez a szép narancsos szín is megmaradt. A kimagozott oliva darabkákat tehát külön kevertem a sajtkrémhez kézzel.

 

Íme a hajtogatás:

image_4.jpg

A két cukkini szelet közepére egy púpozott teáskanálnyi krémet tettem, majd az alsó szelet egyik ágánál kezdve szépen sorban, jó szorosan becsomagoltam a tölteléket. Nekem fogpiszkálóra sem volt szükségem, de azért a kép kedvéért az egyikbe tettem azt is. A tetejét jó gazdagon megpakoltam sajttal. 200 fokos előmelegített sütőben körülbelül 10 percet adtam Nekik, addig pedig nekliáttam a szósznak.

image_5.jpg

 

 

Mentás paradicsomszósz

 

Hozzávalók 2 személyre:

1 csésze felkockázott padlizsán

1/2 csésze oliva (mag nélkül, szeletelni nem feltétlenül kell)

1 csésze hámozott paradicsom (vagy ugyanennyi paradicsomszósz)

1/2 fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma (ami esetemben 4, mert imádom!)

1ek olaj (itt is a szárított paradicsomét használtam)

2dl víz

friss menta

1tk barnacukor (én kókuszcukrot használtam itt is)

bors

 

Elkészítés:

-A hagymát egy kanálnyi olajon üvegesre dinszteltem, majd hozzáadtam egy pár percre a megtört fokhagymagerezdeket is.

-Beletettem a serpenyőbe az összes többi zöldséget is, plussz a cukrot, és közepes lángon pár percig kevergettem. Majd hozzáadtam a vizet, és ismét magas lángra kapcsoltam, hogy felforrjon a szósz. Utána 20 percig alacsony lángon főztem. Természetesen a batyuk közben elkészültek, úgyhogy a sütőt lezártam és kinyitottam, de a tepsit bent hagytam.

-Feltettem forrni a vizet a tésztának.

-A szószhoz végezetűl hozzáadtam a fűszereket, beleszórtam a durvára szeletelt friss mentaleveleket is, és még úgy 2-3 percig hagytam a tűzhelyen.

-A forrásban levő vízbe beletettem a risztésztát, aminek nem is kellett több három percnél, így minden készen állt a tálaláshoz.

 

Íme:

image_6.jpg

R

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr796503075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása