Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.11.04. 19:32

Körtés brownie

Egy rendkívül egyszerü desszerttel készültem Nektek. Semmi más nem lesz benne, csak brownie és pár darab körte. Oly annyira minimál lesz ez a bejegyzés, hogy sok helyen még ékezetre sem futja majd.. ezért elöre elnézést kérek azoktól, akik imádják a hosszú ü-ket és ö-ket! Kaptok helyettük oreo-t!!

 image_145.jpg

Picit felspékeltem a tésztát tört mogyoróval és oreo darabkákkal, hogy ne legyen túl monoton a desszert textúrája, de simán ki lehet hagyni belöle a sallangokat; vagy tetszés szerint pótolni "bármi" mással. Ettöl függetlenül tényleg nincs itt szó másról, mint sem brownie tésztáról és egy kis öszi gyümölcs újrahasznosításról.

 

Hozzávalók:

220g vaj

200g étcsokoládé

4 nagyobb méretü tojás

2 ek cukor

1 tk só

1 tk vaníliakivonat

1/3 bögre finomliszt

1/3 bögre kakaópor

5 db oreo keksz

1 marék török mogyoró durvára törve és megpörkölve

4 db kisebb méretü körte

250 g mascarpone

1 nagy ek nutella, opcionálisan kesutella  

 

Elkészítés:

A sütöt 180 fokra melegítettem elö, és 2 kisebb formát vajaztam ki: egy 12cm átméröjü és 6cm magas, és egy 25*11*6cm-es formát sikerült megtöltenem.

A csokit göz fölött megolvasztottam, majd miután levettem a vizes edényt a tüzröl, hozzákevertem a vajat, egyszerre körülbelül a teljes vaj mennyiség 1/3-át. Az így kapott masszát félretettem hülni.

Egy másik, nagyobb méretü tálban felvertem a négy tojást, majd a habverö segítségével beledolgoztam a cukrot és a teáskanálnyi sót. Ahogy ez megvan, szép lassan mehet bele az olvasztott vajas csoki, és a vaníliakivonat is.

A lisztet és a kakaóport rászitáltam a masszára, majd jó alaposan belekevertem egy spatulával. Ezután pár másodpercre beletettem az oreo-t és az elözöleg megpirított mogyorót egy aprítógépbe; épp csak addig, hogy kb fél borsónyi darabokat kapjak, és ezt is hozzákevertem a tésztához.

Elöször a brownie-t kanalaztam bele a két kivajazott tálba, és csak utána nyomtam bele a megmosott és szárazra törölt körtéket. 180 fokon fél órát töltöttek a sütöben. Addig kikavartam egy kis nutellás mascarpone-t, majd korülbelül fél órával az elkészülés után porcukorral megszórva tálaltam.

 

Voilà!

 

image_148.jpg

 

 image_146.jpg


image_147.jpg 

 

Remélem tetszett, amit olvastatok és láttatok! A saját verziókat pedig ne felejtsétek el megosztani velem a blog facebook oldalán!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr66864399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása