Kanálgép

Friss topikok

Címkék

Kanálgép 2014.07.16. 16:20

Céklás humusz

Uram atyám, találtam Lucullus paradicsomot! Na mindegy is, a recepthez nem kell, de majdnem elbőgtem magam az örömtől. Lesz itt paradicsomszósz főzés, azt hiszem.. Szóval csináljunk humuszt! Amennyiben nem szeretnétek konzervet használni, úgy szerintem most itt álljatok is meg, irány a bolt és kezdjétek is el főzni a száraz csicseriborsót, mert sokáig tart, és a recept végére már nagyon éhesek lesztek. Mondom is, mi kell még:

 

Hozzávalók:

1 bögre főtt csicseriborsó

2-3 fej cékla

2 ek tahini (aprítógépben 1-2 kanál olivaolajjal zúzzatok össze 1 csésze szezámmagot)

3-4 gerezd fokhagyma

2 ek olivaolaj

1 citrom

só, bors, őrölt kömény, csili paprika

víz (amiben főztétek/vettétek a csicseriborsót)

 

image_27.jpg

 

Elkészítés:

-A megpucolt és felszeletelt céklákat, plussz a szintén megtisztított fokhagyma gerezdeket grillezzétek meg egy kis olivaolaj társaságában a sütőben. Amíg ezek megsülnek, addig van idő elkészíteni a tahinit, amennyiben nem szeretnétek boltit használni.

-A hozzávalókat tegyétek bele az aprítógépbe, és addig nyomjátok, amíg szépen össze nem áll a humusz. Ha szeretitek a nagyobb darabokat benne, akkor tegyetek félre 1-2 evőkanálnyi borsót, amit majd csak az utolsó pár másodpercben dobtok a gépbe. A vizet csak szükség esetén használjátok fel.

 

image_29.jpg

 

 

Amikkel én tálaltam:

Lepénykenyér, feta, kalamata oliva, friss petrezselyem, lucullus és sárga paradicsom, sucuk (ejtsd: szudzsuk; török kolbász), plussz egy adag sült fűszeres csicseriborsó, mivel túl sokat főztem meg. Egy kisebb edényben összekevertem 1ek olajat, 1 ek juharszirupot, 1 ek barnacukrot, 1 tk cshilit és 1/2 tk cayenne borsot; majd beleforgattam a maradék, kb maréknyi főtt csicseriborsót. Ezeket 250 fokon körülbelül 15 percig sütöttem, majd már kész állapotban enyhén sóztam. Nagyon finomak lettek!

image_25.jpg

image_26.jpg

 

Tökéletes falatozós, kézzel evős vacsora. Jó étvágyat!

R

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kanalgep.blog.hu/api/trackback/id/tr56513341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása